X
تبلیغات
دین و زندگی متوسطه

دین و زندگی متوسطه

 

بارم بندی کتاب دین و زندگی پیش دانشگاهی 

الف) ارزش‌يابي مستمر (20 نمره) 

قرائت آيات کتاب

درک معناي آيات

پاسخ به سوال ها و فعاليت ها

مشاركت و همكاري‌در درس

جمع

4

3

10

3

20

تذکر: انجام پيشنهاد ها، نگارش مقالات، تحقيق و ارايه ابتکارهاي علمي، ادبي و هنري تا دو نمره به معدل نمرات مستمر اضافه ميکند

ب) ارزش‌يابي پاياني کتاب دین و زندگی پیش دانشگاهی : 

 

 

 

 

پاياني

اول

درس 1

 

5 نمره

درس2

درس 3

درس 4

2 نمره

 

درس 5

2 نمره

 

درس 6

3 نمره

روخواني قرآن

8 نمره

جمع

20 نمره

 

 

 

پاياني

دوم

درس 1 الي 6

5 نمره

درس 7

۴/۵ نمره

درس 8

 

6 نمره

درس 9

درس 10

۴/۵ نمره

جمع

20 نمره

 

 

 

شهريور

درس 1 الي 6

5 نمره

درس 7

۴/۵ نمره

درس 8

 

6 نمره

درس 9

درس 10

۴/۵ نمره

جمع

20 نمره

 

 

     تذكرات :

     الف)

همانطور که مشاهده شد در امتحان پاياني اول هشت نمره به روخواني قرآن اختصاص يافته و دوازده نمره به امتحان کتبي: نکته اي که در اين قسمت بايد به آن توجه داشت اين است که اين هشت نمره در حقيقت جايگزين همان آزمون قرآني شده است که در سال هاي گذشته از دانش آموزان ورودي پيش دانشگاهي گرفته مي شد. دبيران محترم براي ثبت اين هشت نمره بايد به موارد زير توجه فرمايند:

1-   براي اين که اين آزمون(روخواني قرآن در امتحان پاياني اول) لطمه اي به تدريس کتاب نزند بايستي در آخرين جلسه کلاس( بعد از پايان درس ششم ) از تمامي دانش آموزان کلاس آزمون روخواني گرفته شود و نمره اي بين صفر تا هشت برايشان گذاشته شود.از اين رو نياز نيست که بيش از يک جلسه به اين بحث اختصاص داده شود.

2-   از آنجا که آيات کتاب کم و محدود بوده  دبيران بايستي علاوه برآيات کتاب از آيات و سوره هاي مختلف قرآن کريم نيز در اين آزمون سوال نمايند.

3-   از آنجايي که در ارزشيابي مستمر چهار نمره به روخواني آيات کتاب درسي اختصاص يافته است  و بنابراين از آيات کتاب درسي در اين قسمت به اندازه کافي سوال مي شود لذا پيشنهاد مي شود که دبيران در آزمون هشت نمره اي بيشتر بر روخواني قرآن کريم تکيه کنند تا آيات کتاب درسي.

ب) از موارد زير در هيچ‌يك از ارزش‌يابي‌هاي مستمر و پاياني نبايد سؤال طرح شود :

     1- يادآوري : در صفحات 3 و 91

      2- فعاليت‌ها : استدلال در صفحة 17 - تطبيق در صفحات 71 ، 139، 155، 159 - بررسي در صفحات 33، 52، 53، 72 ، 177 - برنامه‌ريزي در صفحات 33، 45 -  پيشنهاد در صفحة 56 - ذكر نمونه‌ها در صفحات 41، 66 - خودارزيابي در صفحات 41، 49، 54 - خودكاوي در صفحة 42 - برداشت در صفحات 121 تا 128 و 130 تا 134 و 161 تا 165 - سؤال در صفحة 134 - حل مسئله در صفحات 18، 138 - هم‌انديشي در صفحة 180 - مقايسه در صفحات 37، 117، نمونه‌يابي صفحة 175

3- براي مطالعه و تمام فعاليت‌ها و سؤالات مطرح‌شده در آنها : در صفحات 10 تا 13، 21 تا 23، 44، 48، 56 تا 59، 75 تا 89، 94 تا 95، 99 تا 103، 104 تا 108، 111 تا 114، 136، 140 تا 145، 147 تا 150، 157، 158 تا 159، 165 تا 167، 175، 179 تا 180، 181 تا 182، 184 تا 185، 188 تا 193

      4- ترجمه‌هايي كه در مقابل آيات در كتاب نوشته شده است.

      5- پاورقي‌ها

      6- كتاب‌شناسي از صفحات 194 تا 198

    ج) حفظ كردن عين آيات و روايات ضروري نيست، بلكه برداشت و استنباط از آنها اهميت دارد. براي مثال، نبايد از دانش‌آموزان خواسته شود كه آيه يا حديثي دربارة توبه بنويسند بلكه بايد آيه يا حديث مطرح شود و دانش‌آموزان پيام‌ها و نكاتي را كه از آيه يا حديث به‌دست مي‌آيد، بنويسند.

    د) آياتي كه ترجمة آنها در كتاب آمده است نبايد ترجمة اين آيه‌ها در ارزشيابي‌ها مورد سؤال قرار گيرد. هم‌چنين نبايد از كلمات و لغاتي كه تداعي‌كنندة درس عربي است سؤال شود.

 بارم بندی دین و زندگی ۳

بارم بندی دین و زندگی۱

 

 

 

[ جمعه سی ام دی 1390 ] [ 19:27 ] [ ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت استفاده دبیران درس دین و زندگی و دانش آموزان مقطع متوسطه طراحی شده است.جمالخواه
لینک های مفید
امکانات وب
دریافت کد بارش برف
دریافت کد نواهای مذهبی
ساعت فلش مذهبی

سوره قرآن پخش زنده حرم ذکر روزهای هفته حدیث مو& #1590;وعی
روزشمار فاطمیه مهدویت امام زمان (عج) مهدویت امام زمان (عج)